tirsdag 13. mars 2012

Jeg ønsker meg vår

 Etter snart fem år i Bergen har jeg aldri klaget på været. Jeg liker regn og vind. Jeg har regntøy, varme klær og flere par gummistøvler, så litt eller mye regn det tåler jeg. Likevel kunne jeg virkelig ønske at vi fikk litt sol snart. Bare bittelitt sol og varme, så vi vestlendinger også kan få muligheten til å bli våryre og sveve på rosa vårskyer, la kroppen få bade i D-vitamin fra solen, og ikke bare i duskregn og tåke.
Jeg klager likevel ikke. Jeg bare ønsker og drømmer.

Det fine er at jeg fremdeles kan tenne telys gjennom hele dagen, sitte med varme pledd og drikke mange kopper te. Lage kanelboller og varmende supper. Gå med lue og ullskjerf. Jeg blir overlykkelig over en time uten regn, og jeg kan fremdeles glede meg til å bruke lette vårklær og småsko. Jeg kommer også godt i gang med nye fag og bacheloroppgaven.
Jeg nyter øyeblikket, men jeg drømmer om våren, og jeg liker det.

1 kommentar:

  1. Takk for påminnelsen om de gode ting i livet - som å lage kanelboller, og drikke te (eller kakao for min del, da ;)) Det er så herlig med sånne som deg, som får oss til å huske på slike hverdagsgleder, og det er viktig, det. Også kommer våren snart,heldigvis! Selv har jeg også bodd et titalls år på vestlandet og vet såvisst hva du snakker om (med fullt oljehyre kommer man langt, men...)...våren lengtes etter, så absolutt, tilogmed her hvor jeg nå bor -i sør. Jeg vil også ha vår. Nå :) Vi får drømme litt, og inntil videre kose oss med alle gode ting i hverdagen. Lykke til videre med oppgaven du skriver på, tenker tilbake og husker den tiden,ja. Blir godt å nå målet ikke sant?
    Og du, tusen takk for skjønneste kommentar inne hos meg. Satt stor, stor pris på det. Jeg popper innom deg rett som det er :) God uke. Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at akkurat du legger igjen en liten hilsen. ♥